måndag 7 maj 2012

Dags att klippa fåren

Förutom det dagliga med hästarna, utfodra och mocka. Så började jag med fårklippning idag. Vi har nog bara fem stycken sällskaps får, till all lycka höll jag på att säga. Jag vet inte hur nån orkar klippa 300 får. Men då klipps de nog med klippmaskin och inte med sax som jag gör nu med våra fem:)

Detta behövs för att få till en lyckad klippning...ser att jag glömt havren som jag belönar fåret med med jämna mellanrum. Hink med vatten att tvätta saxarna i när de blir för flottiga, saxvässare, klo tång att klippa klövarna med och sist men inte minst aloe vera liniment för min sjuka rygg efter att jag stått krokig över mitt får:)


Krulliga Vera hämtas för klippning


saxen skall vässas

Här är vera nästan färdigklippt...vera hade jätte lyxigt, t.om. farfar kom och "pjasa" med henne och matade henne med havre:)


Ronny klipper en stund :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar