onsdag 2 maj 2012

På Ed Dabney kurs 28-29.4

En liten tillbaka blick...Tuffy och jag var på "six keys to harmony" kurs till Esse. Tummen upp för Ed Dabney, han är en mycket ödmjuk och trevlig person, väldigt bra på att lära ut det han kan, förklarar ofta i bilder så man riktigt ser framför sig vad det är han menar och vill :) För Tuffy och mig blev det ganska mycket repetiton av grunderna i naural horsemanship. Men på ett lite annorlunda sätt än vad vi gjort på tidigare...det var svårt för mig att tänka/göra lite annorlunda än jag gjort. Men ack såå lärorikt :) :)

Fullärd inom natural horsemanship blir man aldrig (tänk vad bra, finns alltid nåt att lära och förfina). Nu från imorgon torsdag-söndag kommer Ed att vara vid kvarnbackens manege och hålla "kokurs", hur man vallar boskap med häst. Då ska jag bänka mig där och titta på och lära, snappa upp saker tills nästa år för då ska Tuffy och jag vara med :) // Lisa

Tuffy har matpaus före kursen , så att hon skall orka jobba :) Syster får äran att vara med på bild, Tack för all hjälp T.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar