lördag 3 januari 2015

BLODIGEL BEHANDLING

Blodigel behandling, lite äckligt men mest väldigt intressant ;)


Gårdagen bestod av nåt så intressant eller äckligt vad man nu vill kalla det eller tänker om blodigel behandling.

Jag tycker mest det är väldigt intressant. i fredags blev både Tuffy och Cobrah behandlade. Hanna Kivisaari kommer ut och behandlar med sina medicinska iglar. Iglarna är riktiga personligheter, de kan ha skillnad på häst ;) kanske inte vill eller tycker att den skall ta fast på ena hästen men gör det på den andra. Man kan säga att de minsann inte är några slavar man kan kommendera att arbeta utan det är minsann samarbete som gäller. Ibland får Hanna "paja" lite på dem ifall de blir sömniga och ´glömmer bort sitt jobb. Det är ju bara för härligt...så helt plötsligt tycker jag inte att iglarna är så äckliga mera.

Men steget till att behandla mig själv med iglar känns ännu långt borta...men man skall aldrig säga aldrig :)

Hanna kostaterade att Cobrah musklat sig mera vid/runt  manken sen förra gången, och även Cobrahs akademiska tränare Sonja (Sonja Fors-Academic art of riding) säger att han rör sig bättre. Spänningar börjar släppa och lilla Cobrisen är nöjdare i alla gångarter :).

Tänkte mig att jag skulle berätta en hel del om blod iglarna och för allt vad de är bra för...men med risk för att jag kanske ljuger pga mitt dåliga minne så står jag över. Är ni intresserade av att veta mera, så tag kontakt med Hanna Kivisaari (ni hittar henne på Fb).

Några bilder ska ni se i varje fall :) /Lisa




 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar