onsdag 7 mars 2012

Babe we we´re born to run

Inte så roligt att rida nu när det är så halt, så det fick bli markarbete ikväll istället. Vallade först Two Socks mellan koner på ridplanen och sedan släppte jag lös honom. Han följde mig snällt och jag tyckte att vi kunde busa lite så jag hämtade jumppabollen. Lite kul tyckte han att det var, men det var nog mest jag som sparkade om vi säger så... Testade att pomppa bollen mot hans mage och rumpa, rullade bollen över ryggen och rumpan och sen rullade jag bollen under magen på honom.
-Piece of cake, tyckte Sockan.

Lady fick komma in och bli ryktad och myst med, övade lite "buga" med henne.

Rubriken då? Om någon befann sig i Dalabäck skogsområde i söndags hade de kunnat få åtnjuta min ljuva(?) stämma när Lady så gärna ville springa av sig, det blev en ca 2,5km lång galoppsträcka genom skogen. Hon ville sååå galoppera och jag satt med ett stort leende på läpparna och sjöng: "Babe we we´re born to run"!

/Heidi

2 kommentarer:

  1. Vad härligt. Jag blir riktigt sugen på att köpa en pålle att rida jag också ;)

    SvaraRadera
  2. Du får nog rida Lady om du vill, hon orkar nog mera än jag hinner. :) /Heidi

    SvaraRadera