torsdag 1 mars 2012

en meter snö?

 Hästarna var på bushumör igår och lekte i hagen. Sprang och skuttade och busade. Värst var unghästarna, de känner säkert av våren som hänger i luften.CeyJey och Minna (och pirayan där bak) stannade upp och tittade intressant på mig när jag kom gåendes med kameran i högsta hugg. :)

Skrattade lite när jag såg denna bild. Ser ut som vi skulle ha nästan 1 meter snö. Tackochlov så har vi inte riktigt så mycket snö ännu. :) Låg på magen i hagen och fotade hästarna, därför ser det ut som om hästen skulle ha snö upp till magen ;)

Pirayan fick komma ut på promenad igår. Jääätteroligt tyckte han. Han skrittade i racerskritten hela tiden och försökte öka till trav. Matte tyckte inte det var riktigt roligt, hon är ju sjuk och snuvig, men lite spring blev det iallfall. Nu efter att jag ägt honom i 1år så börjar det kännas som om jag har koll på honom, även fast han testar nu och då. Vi börjar veta var vi har varandra. han vet att han får busa bara han håller sig inom vissa gränser och jag vet att jag kan låta honom gå på långt grimskaft framför mig och ändå få stopp på honom när jag vill det. han är ju trots allt bara 1½ år ännu, så man får ju alltid vara på sin vakt ;)
/Jenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar