torsdag 29 mars 2012

Vårkänslor

Jag tror det är någon som har lite vårkänslor... Jag och Bella samt Mia & Mumrik var ut på en terrängtur igår. Mumrik var jätteduktig och gick först nästan hela vägen! Förutom på ett ställe då jag tänkte Bella skulle få springa av sig lite... Dum som jag var manade jag på henne i full galopp fast jag kände hon var som en krutdunk på väg att explodera och bara skrattade åt att hon busade = med resultatet att hon han dra huvudet mellan benen och röven i vädret innan jag hann så mycket som tänka att nu händer nåt... Sen smällde jag i marken, och både hästen och jag såg lika förvånade ut... Det hade vart med kameran då! :) Hur som helst nu sitter jag här rastlös med en stukad fot och kryckor, och vill bara upp på hästryggen igen och rida bort allt detta krut... ;) Så kan det gå, nästa gång minns jag nog att samla tyglarna när hon börjar busa.... ;)
/Jenna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar