onsdag 22 februari 2012

David

Hejsan alla!

Jag heter David och fungerar som stallets "dräng" när chefen har ledigt. Jag äger tre hästar, varav två bor vi Naturligt Hästliv. Feronia och Tähti.

Feronia är ett finskt halvblod(FWB) sto född 2001. Nästan svart till färgen och ganska liten för att vara häst. Ca. 162 i manken, men känns betydligt mindre. Beror säkert delvis på att hon är ganska späd.

Jag köpte henne tillsammans med Tähti i December 2011. Hon är köpt som avelssto, och har en gammal skada från förr, så jag rider inte henne speciellt mycket på henne. Endast i skritt har jag ridit henne hittills. Tar promenader nu som då tillsammans med Tähti.



Tähti är ett finskhäst sto född 2001, ca. 162 i manken hon också. Hon kom samtidigt som Feronia till Naturligt Hästliv. Hon håller fast vid sin kompis Feronia i hagen. Inte speciellt nyfiken att hälsa på andra. Hon har också en gammal skada, och klarar inte mera av hård ansträngning, så hon skall fungera som avelssto och promenadhäst.



Glimma är den tredje häst jag har vid Naturligt Hästliv. Jag äger inte henne själv, utan försöker sälja henne för hennes ägare. Hon är bestämd fröken, med stark egen vilja, som kräver en människa som kan sätta gränser åt henne. Jag red in henne i December 2011, så var hon borta på prov januari-månad och kom sen tillbaka. Jag rider och håller på med henne några dagar i veckan, däremellan får hon gå i hagen och bli uppfostrad av andra hästar.



Jag har min tredje egna häst Anagårds Duracilla(bild), och min foderhäst Tay Lord i ett annat stall. Cilla är ett treårigt Finskt ridponny sto född 2009. Kortfattad en glad och nyfiken prick! Tepa som foderhästen min kallas är ganska ny för mig ännu, men planerna är att komma oss ut på tävlingsbanorna i sommar.



Klicka på bilderna för bättre kvalité. Bilderna i detta inlägg att fotograferade av stallets proffs fotograf Jenny Sulkakoski. Tack för bilderna!

/ David

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar