onsdag 29 februari 2012

Spending Time In The Herd

När jag kom till stallet idag så gick jag in i hagen och visslade.. efter en stund kom först Two Socks till mig och strax efter Lady. Vem väljer man då? Svar: Båda. La grimman på TS och började gå mot grinden, sa åt L att hon får följa efter. Släppte ut L och hon stannade snällt och väntade medan jag stängde grinden. Hon försökte hela tiden komma fram till mig men då surade TS mot henne... gick in med Sockan i stallet och for efter Lady, som tyckte "dyngplattan" var jääätteintressant.

Tränade lite smått med dem turvis på ridplan, jag hade inte motivation till så mycket utan ville mest umgås med dem. Kändes bra att de båda tycktes vilja vara med mig ikväll. Efter att jag lagt ut dem i hagen tillbaka så for jag med Lady i hasorna till the new place to be, Stockarna! Plötsligt blev detta jätteintressant och vips var hela flocken (-2) där. Tackade för mig eftersom jag inte ville bli mos...;)

Intressant det här med flocken, Key Jey vallade iväg Feronia&Tähti ut i djupsnön, han gick själv efter och sen gick resten av flocken, en efter en. :) Skulle man ha haft kameran med skulle det blivit fina bilder när de alla (utom Misteli) stod i dimman och krafsade efter gräs. Jag gjorde några tappra försök med min telefon men det lyckades tyvärr inte... + att jag hade en svans efter mig precis heeela tiden.

Ni kan få gissa vem det var?






För svårt?




Nu då? :)


Hade en härlig kväll vid stallet!

Heidi

1 kommentar: