torsdag 23 februari 2012

Jenny och Pirayan


Pirayan är ett arabiskt fullblod f. -10, valack. e. Etman

Nästan alla som träffar honom undrar varför han kallas Pirayan eftersom hans riktiga namn är Etique (utalas Etik) Han ser varken ut som en piraya eller biter som en piraya numera, men som liten fölis så gick hans mun hela tiden, den gick på allt och på alla precis som en liten piraya. Allt skulle han bita och smaka på. Numera har han lugnat ner sig och är en söt liten buse. Ofta ser man honom leka med de andra små unghästarna eller så håller han ihop med sin halvsyster Minna.

Pirayan har åsikter om vad man ska göra, och inte göra, envis är han och älskar att vara ute på promenad. Som David skrev, så tar jag bilder, men jag är absolut ingen proffsfotograf ;) Jag fotograferar för att det är roligt och kreativt. Jag tycker om att skapa bilder som berör.

1 kommentar:

  1. Hej, va kul att hitta ännu en Etman avkomma på nätet =) Min syster har precis köpt en 1-åring, AN Poet, e. Etman från Arvak Nord.

    Det vore jätte kul att få se fler bilder på din två åring, och även på det kommande fölet, som om jag förstått saken rätt också är efter Etman? =) Mvh // Maria

    SvaraRadera