torsdag 23 februari 2012

Janina & Two Socks


Hej! Janina heter jag och jag ska presentera min ädla springare Two Socks, som ofta kallas Sockan. Detta på grund av hans två vita strumpor på bakbenen. Two Socks kom till Finland och Naturligt hästliv från Spanien i juni 2008, efter att jag varit där på en ranch och jobbat och förälskat mig i denna underbara häst. Ett ord: personlighet. Jag vet inte hur många gånger jag skrattat så jag gråtit tillsammans med denna filur.. Han är det bästa jag vet, men p.g.a. en skada jag har i ryggen kan jag inte rida honom längre, och därför har han haft en brokig resa på jakt efter det bästa möjliga hemmet åt honom, för någon som bara går i hagen och skrotar är han INTE. Här finns det energi och busiga påhitt så det räcker och blir över. Nu är han iallafall tillbaka på Naturligt hästliv och här trivs han allra bäst, och matte också för den delen! Ladys matte Heidi sköter och rider honom, eftersom jag inte kan göra det så ofta jag skulle vilja, p.g.a. just min rygg och mina studier på annan ort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar