fredag 24 februari 2012

Mia och Mumrik

Hejsan!
Mia heter jag. Jag är ganska ny på Naturligt Hästliv. Jag ses oftast tillsammans med min nordsvensk Mumrik, som jag äger tillsammans med Jenna.

Vi blev lyckliga ägare till denna talangfulla och trevliga kille den 4 februari 2012.
Jenna skrev ju lite om Mumrik i ett tidigare inlägg, men jag tänkte iallafall återge min uppfattning om honom. :)



Mumrik är en väldigt typisk nordsvensk.
Han är genomsnäll, vänlig, kramgo, nyfiken och vill alltid vara dig till lags. Han har en enorm personlighet. Han är även väldigt ranghög och dominant. Du måste verkligen förtjäna din plats som ledare. Och du måste förtjäna den Varje Dag. :)

Jag själv är 27 år. Har ägt en nordsvensk tidigare och känner igen mej i Mumriks personlighet, vilket är en stor fördel. Jag har dock varit bort från hästarna i 2 år innan jag och Jenna hittade Mumrik, så jag är lite ringrostig i ridningen och hästhanteringen. Men det kommer snabbt tillbaka, det är nog lite som att lära sig cykla..!
 /Mia

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar