onsdag 22 februari 2012

Jenna

Hejsan! 


Jenna heter jag! Jag flyttade till Naturligt Hästliv för ungefär ett år sedan med min busiga ponnydam Bella.



Bella är en haflinger som snart blir 9 år, jag köpte henne som 5 åring. Hon är verkligen en personlighet, och hon går inte att beskriva, hon måste upplevas... :) Men hon är allt mellan pigg, busig, envis, lyhörd, känslig och trotsig, och alldeles alldeles underbar... Man har sällan tråkigt på hennes rygg, och hon vet precis när man är på dåligt humör och busar extra mycket tills hon får en att skratta... :) Men hon är också väldigt snäll och hon vet när hon har en mindre van ryttare på ryggen, då får hon en koncentrerad blick och uppför sig exemplariskt... 


Jag blev också nyligen (tillsammans med min vän Mia) ägare till denna mysfarbror Mumrik.

Mumrik är en mysig nordsvensk valack som också snart fyller 9 år. Trots sin storlek är han förvånansvärt smidig och lätt i stegen när man rider, man får bara jobba lite mera för att få fram honom än min andra dam (som har lite mer egen motor)... :) Han är mycket körd med förr men på senare tid endast riden. Mumrik är också flockledare vid Naturligt Hästliv, en klok och snäll sådan. Han är lite envis och förstår att testa sina människor ibland på typiskt nordsvenskt vis, men han är genomsnäll och mysigare häst kunde vi inte ha hittat... Vi har ännu mycket att utforska och uppleva med vår nya vän!


För tillfället håller jag och min man Thomas (som också får vara med i stallet och agera stalldräng ganska ofta) på och bygger hus. Dit kommer också eget stall och lösdrift, så nångång i sommar/höst är det tänkt att Bella och Mumrik flyttar hem till oss i Forsby. Men än så länge väntar många fina stunder med flocken i Kållby... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar